There was an error in this gadget

Wednesday, December 14, 2011

2 to go.


image source: metro.co.uk

I have already traveled on a bike, just that the other times I didn't really go that far. The furthest I went, back when I experimented with going from one city to another, was 60 km. It is not meant to be easy, it won't be impossible to do all the 700 Km. I can only fear for what I'm not prepared. That's why this week has been a little stressful to me, figuring out what I actually need and what doesn't make a difference.

The bikes have just returned from Total Bike Brasil. They are nice and smooth. Great bike shop service and I know we are on track with the preparation for the trip with another checklist item crossed out. I've got myself a camel back for proper hydration.

Traveling with a tent is another issue that we have realized to be necessary because of the many small towns we'll cross where we were not able to contact these hotels/hostiles and book or at least check if they exist. So be it, carrying an extra Kg. 

After a lot of thought, we decided to go with the  drainage systems sneakers to cope with water, our other option was using waterproof boots. Soon enough I will be able to tell you more about that. I hope it was a wise choice.

I haven't been able to sleep, out of sheer anxiety most likely. I hope that now, after packing 2 days in advance, I manage to get some rest.





Eu já havia viajado de bicicleta anteriormente, só que das outras vezes eu não me locomovi tanto. O mais longe que eu fui, daquela vez que eu experimentei ir de uma cidade para outra, foi 60 Km. Não deve ser fácil, também não deverá ser impossível completar os 700Km. Eu só posso temer por aquilo que não eu não tiver me preparado. É por isso que essa semana foi um tanto estressante para mim, decidir o que eu de fato preciso e o que não fará diferença.

As bicicletas acabaram de voltar da Total Bike Brasil. Elas estão rodando bem e suave. Um ótimo serviço de revisão e tenho certeza que estamos no ritmo certo com a preparação com mais um item eliminado da nossa checklist. Eu também peguei um camel back para a hidratação adequada.

Viajar com barraca é outra dificuldade que acabamos por julgar necessária, devido ao grande número de cidades pequenas que atravessaremos, das quais não foi possível fazer contato com nenhum dos hotéis/albergues para fazer as reservas ou sequer constatar que elas existem de fato. Fazer o que, um quilo a mais para carregar.

Depois de pensar bastante, decidimos usar tenis com sistema de drenagem, para lidar com a água, outra opção seria usar botas a prova de água. Em breve eu poderei dizer mais sobre isso. Espero ter feito a escolha certa.

Eu não consegui dormir direito, provávelmente por causa de pura ansiedade.  Espero que agora, depois de ter feito as malas com dois dias de antecedência, eu consiga descansar um pouco.

No comments:

Post a Comment